Vissen in Hoi An en zonnen in Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu Vissen in Hoi An en zonnen in Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Vissen in Hoi An en zonnen in Nha Trang

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 Mei 2014 | Vietnam, Ðà Lạt

Van Hue gingen we naar Hoi An, dit betekende een nieuw draai aan onze reis. Hoi An ligt namelijk aan de Dong zee! Het was heerlijk om een duik te nemen en aan het strand te liggen. Eerste dag 2 fietsen gehuurd en naar het strand gefietst. De hele dag gechilld, waren we ook aan toe! Tijdens een strandwandeling had ik een ander strandje ontdekt "hidden beach", daar kon je vissen met de locals in een mandje. De volgende dag daar naar toe geweest en de zee opgegaan, was echt een aparte ervaring. Kleine Vietnamese kapitein moest hard werken om door de branding te komen, het waaide hard die dag. Eenmaal door de branding het net van 50 meter uitgegooid en voor een aantal minuten rondgedobberd. Net binnengehaald, 6 krabben en een garnaal oleee! Esther moest nog 2 keer overgeven vanwege het hevige geschommel, was zelf ook aardig misselijk. Verder die dag nog naar Tra Que Herb Village geweest, zeer gezonde shakes gedronken die daarna op het bootje zijn uitgekotst, prima investering. Hoi An is een prachtig havenstadje met de bekende tailorzaakjes, alles kan je hier opmaat laten maken. Sfeervolle avonden met lampionnetjes en heerlijk gegeten.

Na 3 dagen naar Nha Trang vertrokken met de slaapbus, blijven aparte units. 6:00 in de ochtend aangekomen bij ons hostel. Binnen lag een Vietnamees op tafel te slapen, hij had nachtdienst, lekker veel herrie gemaakt. Eenmaal wakker direct geholpen, spullen gedropped en ontbeten. Nha Trang is redelijk toeristisch, denk aan salou/lloret alleen dan met heel veel Russen, die krijgen namelijk gratis visum. Tweede dag naar oceanmuseum geweest, haaien, clownfishes, schildpadden etc., was mooi. Wederom veel gefietst, gaat makkelijk zolang er niet veel gebergte is. In de avond bbqfeestje op het dak van ons hostel. Personeel was veelste lief voor ons, es had er eigen vegabbq en ze bleven maar roepen:"eat more, drink more", okay no problem. Volgende ochtend vertrokken naar Da Lat, wederom hoog in de bergen (altitude 1300m), iets frisser en weer landinwaarts. Next stop Ho Chi Minh City en de Mekong Delta! Tabee harde werkers!

• 11 Mei 2014 - 11:46

Pa Leon En Miek:

we zijn trouwe lezers, het is als een boek. Benieuwd weer naar het volgende hoofdstuk/avontuur
    xx pa en ma

• 11 Mei 2014 - 21:48

Helma:

Hoi Tim en Esther,
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie. Niet teveel varen. Ik ben benieuwd naar al die prachtige foto's.
    Geniet er nog van.
    Groet Helma

• 12 Mei 2014 - 17:01

Jilly:

Stelletje brakers!
    Wel vet bruut dat jullie dat soort dingen doen.

• 16 Mei 2014 - 00:12

Dorien:

Hey lieve mensen! Ik hoor dat er beetje onrust is in Ho Chi Minh, een soort rellen tegen China, zijn jullie daar nu? Zoeken jullie een rustig plekkie op? Of hebben jullie er helemaal geen last van? Nou veel liefs en veel plezier!!

• 16 Mei 2014 - 01:24

Tim Salet:

Do! Ik lees hetzelfde over de anti china protesten. Gaat met name over een belangrijk eiland dat china wil van vietnam (soort krim verhaal?). Wij zitten ondertussen 4 dagen in ho chi minh city, niets van gemerkt. Ik denk dat de protesten voornamelijk buiten het centrum om plaatsvinden. In de ochtendvan 18 mei vertrekken wij naar Cambodja. Thnx for the worries, but no worry! Komt goed xx

Tags: Esther