nothing can koh rong - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tim Salet - WaarBenJij.nu nothing can koh rong - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tim Salet - WaarBenJij.nu

nothing can koh rong

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

25 Mei 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Na 2 dagen Sihanoukville de boot genomen naar het eiland Koh Rong. Na een uur kwamen we aan op een prachtig paradijselijk eiland, witte stranden, bamboehutjes, volleybalnetten en uitzicht op andere eilanden. Anything that can koh rong will koh rong staat er geschreven op shirtjes en in de eettentjes. Er is hier maar voor een bepaalde tijd stroom en wifi komt nauwelijks voor. De mensen die hier komen blijven vaak langer dan gepland, soms zelfs zo lang dat ze een eigen zaakje beginnen. Er zijn hier namelijk helemaal geen wetten rondom het beginnen van je eigen toko. Dat brengt veel idealisme en creativiteit met zich mee, de een met beide benen op de grond de ander zweeft er iets boven. Mooi om zoveel verschillende mensen op een eiland te zien. Snorkelen is hier te gek, lekker in de lauwe zee over de bodem zoeken naar zeesterren, aparte vissen en nog veel meer dingen waarvan we de naam niet weten.

De volgende dag met een party boat de zee op. De eerste activiteit was snorkelen tussen het koraal en de gekleurde visjes. Het was onze eerste keer en zeer indrukwekkend, de wereld onder water ziet er super uit. Daarna zijn we gaan vissen midden op zee, ik had 4 mooie vissen gevangen met een draad, lood en wat aas (foto's volgen). Na het vissen naar een prachtig strand gegaan, moest aan de film pirates of the caribean denken met al die palmbomen. Eenmal terug op de boot de gevangen vis op de bbq gegooid en heerlijk gegeten. Het meest magische moment was rond 20:00, van de boot gesprongen, alle lichten uitgedaan en om ons heen begon alles licht te geven. Plankton geeft s' nachts licht wanneer het in beweging komt. Prachtige afsluiting, sprookjesachtig! Heerlijk geslapen ondanks een stormachtige nacht (kleine lekkage in de hut maar is goed gekomen).

Derde dag naar Long beach gelopen, dat was aan de andere kant van het eiland. Het was een behoorlijke tocht door de rimboe maar met een prachtig eindresultaat. Heel groot strand met hogere golven. De zee was behoorlijk sterk, Es werd een stuk meegesleurd naar achter maar wist zich keurig te redden, was wel spannend! Volgende dag een kayak gehuurd en naar een klein eilandje geroeid. Helemaal verlaten, was een drakenpad naar boven waar alleen kleine tempeltjes stonden. Daarna om het eilandje gesnorkeld, dat was wederom prachtig! Zoveel verschillende vissen en koraal. Laatste dag gechilld. Volgende stop Battambang en Siem Reap. Tabee!

• 25 Mei 2014 - 11:35

Olga:

Wederom Jaloersmakend! ;-)

• 25 Mei 2014 - 12:34

Jeroen:

wereldse verhalen! hahahaha

• 25 Mei 2014 - 19:55

Mariet Linssen:

Te gek jongelui!!! Es',doe je een beetje voorzichtig?

Groetjes
    Mariet

• 29 Mei 2014 - 07:55

Theo:

Zo, nog eens even in jullie verhaal gedoken en ik moet zeggen: niet mis! Strandje, zonnetje, onderwaterwereld, visje vangen, lekker visje op de BBQ, beetje dobberen, drankje, mwah. Hier regent het voor de derde dag. Luister nu naar Down-Down van Status Quo. Best leuk, toch? Amuseer je en blijf opletten!

• 29 Mei 2014 - 22:32

Pa Leon En Miek:

toch ook wel journalistieke kwaliteiten, prima verslagen. toch keer op keer verrast te kunnen worden is toch wel te gek. geniet nog van het laatste blok xxx pa en ma

Tags: Esther