Ninh Binh, Tam Coc en B-day in Hué! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu Ninh Binh, Tam Coc en B-day in Hué! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Ninh Binh, Tam Coc en B-day in Hué!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Mei 2014 | Vietnam, Hué

In Hanoi werden we bij ons hostel opgehaald om met de bus naar Ninh Binh te gaan. Halverwege stond er een Vietnamese man op, en begon ineens een verhaal te vertellen. Bleek dat we in een tourbus zaten! 5 km voor Ninh Binh had deze tourbus blijkbaar hun eerste stop. Of we even 40 minuten wilden wachten. Wij hadden op een kort ritje gehoopt en hadden bij het hostel maar een mager ontbijtje gehad, daarnaast hadden we niet meer gepind dus wij daar bij zo'n kraampje onze portemonnee doorzocht en nog 1 dollar gevonden, daar konden we gelukkig wat voor halen en we waren zeer gelukkig met onze notenkoek.
Prachtig was het daar wel! Daarna zijn we weer door gegaan naar Ninh Binh, daar gedropt en we kwamen weer in een communistische stad die totaal niet toeristisch was, oftewel, nergens koosjere eettentjes te vinden, en de lunch werd cake die we bij een bakkerijtje vonden na een hele tour door de stad.

Ninh Binh zelf was niet zo mooi en niks te beleven, maar de natuurgebieden er omheen schenen prachtig te zijn. De volgende dag hebben we een brommertje gehuurd en zijn we naar Tam Coc gegaan, ook wel Ha Long on land genoemd. Dit deed zijn naam wel eer aan. Prachtige rotsen (limestones) die tussen de rijstvelden en wateren omhoog staken. We hebben hier echt weer een van de hoogtepunten van onze trip beleefd.
In een bootje geroeid worden door deze prachtige natuur, en dat door een Vietnamese man die met zijn voeten roeide. Heel gaaf! Halverwege de route biertjes gekocht (want er vaarden ook vrouwtjes met eten en drinken rond uiteraard) en samen met de man een biertje gedronken. Ondertussen leerde hij ons wat vietnamees, echt top! De natuur hier is echt de mooiste die ik ooit heb gezien.

We hadden allerlei plannen voor de volgende dag, maar doordat het vrij koud en regenachtig bleek te zijn hebben we dit toch maar geschrapt. We hebben nog wat sightseeing gedaan in Ninh Binh, nog over de lokale markt gelopen en lekker gegeten. 'S avonds pakten we de nightbus naar Hue, dit was eigenlijk een prima ritje, alleen niet echt veel kunnen slapen. Gelukkig hadden we een vrij luxe hotel in Hué geboekt, zodat we daar lekker wat bij konden slapen. Meteen 5 kilo was ingeleverd bij de receptie, was nodig. Helaas duurde het lang voordat we de was terug kregen. Tim had alleen nog maar een schone broek, na een tijdje hield hij het niet meer en is in zijn blote bast een shirt gaan halen. Eenmaal uit de lift kwam hij in een groep schoonmakers terecht die net een briefing kregen, allemaal joelen en lachen, het is schijnbaar niet normaal om in je blote buik te lopen. Op straat ging het door met lachen en joelen, uit paniek heeftie een oerlelijke blouse gehaald en heeft later in shock met een wildvreemde vietnamees bier zitten drinken, erm menneke.

Hué is een prima stad waar je lekker goedkoop en goed kan eten, heerlijk hotel, maar er is niet bijzonder veel te doen. Op mijn verjaardag een boottochtje gedaan naar een Pagode van 2 meter, de citadel die erg prijzig was, Ho Chi Minh museum dicht.
De volgende dag een tour gedaan naar een aantal tombes, helaas was de entree ook hier enorm uit verhouding met hoe duur de rest is. We zijn naar 1 prachtige oude tombe geweest, die het toch nog de moeite waard maakte!

Op mijn verjaardag hebben we nog lekker Sushi gegeten (wat achteraf misschien niet zo'n goed plan was want Tim had de halve nacht op de wc doorgebracht) en cocktails gedronken!
Zometeen vertrekken we naar Hoi An! Daar hebben wij enorm veel zin in want daar hebben we veel goeds over gehoord. Daarnaast is dat dicht bij de ZEE! En dan kan het voor ons al niet meer stuk want wij zweten ons kapot!

(Oja we hebben ook weer nieuwe foto's op picasa, het staat alleen niet op de juise volgorde: https://picasaweb.google.com/106308814505581146392/BackpackZuidOostAzie?authuser=0&feat=directlink )

• 04 Mei 2014 - 11:55

Dorien:

Boys en girls het ziet er zo ongelooflijk mooi uit. Wat vet dit. LIEFS en VEEL PLEZIER IN DE ZEE

• 08 Mei 2014 - 14:47

Pa Leon:

Weer helemaal bij, hopelijk niet teveel last van de sushibuikloop (mooi scrabble woord)! Het blijft allemaal goed klinken jullie verhalen, echt bijzonder. x Pa

Tags: tim