Sa Pa hoogtepunt, bye Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu Sa Pa hoogtepunt, bye Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Sa Pa hoogtepunt, bye Ha Long Bay

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 April 2014 | Vietnam, Hanoi

Sa Pa was een letterlijk en figuurlijk hoogtepunt in onze reis. We zaten 1800 meter boven zee niveau. Eerste dag een hotelletje geboekt met uitzicht op Sa Pa. Soms is het hier zeer bewolkt en heb je niks aan een uitzicht, het ziet er apart uit. De bevolking verschilt enorm met die uit Laos, hier grijpt iedereen je vast om je mee te nemen naar hun dorp of een kraampje verderop. Even wennen maar later negeer je ze en blijven ze teleurgesteld staan, wat een macht. Het eten in Sa Pa was perfect, restaurantjes met lekkere traditionele vietnamese gerechten (vegetarische loempia's, mixed fruit curry, pork of pok zoals zij het zeggen).

2 dagen trekking gedaan in de omgeving van Sa Pa, een groep van 10 backpackers afkomstig uit Australie, Amerika, UK en Scandinavie. Met die laatste konden wij goed opschieten. Tijdens de trekking mooiste rijstvelden, bergen en bevolking gezien tot nu toe (foto's zie picasa: https://picasaweb.google.com/106308814505581146392/BackpackZuidOostAzie?authuser=0&feat=directlink ). Overnachting in een homestay, traditionele drankspelletjes gedaan (met een kippenschedel en ricewine) en laat gaan slapen. Die bergen leken de volgende ochtend 4 kilometer hoger en ik moest na elke klim 30 minuten bijkomen. Na de trekking in een hemels bed wat uurtjes ingehaald. Volgende dag met de Scandinaviers een scooter gehuurd om meer naar het Noord Westen te gaan. Het was een prachtige dag, 100 km touren door de bergen en af en toe stoppen bij watervallen voor verkoeling. Sa Pa heeft ons veel goeds gebracht.

Na 1 dag relaxen zijn we met de slaapbus naar Hanoi gereden. Dit was een hele ervaring (wifi in de bus, hele aparte ligstoelen en de slechte wegen), Esther was aardig misselijk maar heeft zich goed staande gehouden.

Hanoi is groot, populatie verschil van 3.2 miljoen. Het oversteken is inderdaad een vak apart, maar dat hebben we nu aardig onder controle. We willen graag naar Ha Long Bay maar onze timing is niet perfect. Morgen begint hier de vakantie i.v.m. bevrijdingsdag, iedereen trekt naar populaire gebieden zoals Ha Long Bay, alles is dan veel duurder en nog drukker. Daarnaast zit het weer even niet mee, regen en bewolking hebben ons doen besluiten niet naar Ha Long Bay te gaan en verder naar het zuiden te trekken, Ninh Binh is onze volgende stop. Dus even geen toeristishe trekpleister, wellicht gaan we later deze reis nog terug. Nu nog even genieten van de overbeladen scooters, het lijk van Ho Chi Minh, aardappel op een stokje en darmen van in hond in de noodlesoup. Tabee!!

• 27 April 2014 - 13:54

Leon En Mieke:

Hé schatjes!
    We hebben alle foto's gekeken, het geeft een heel goed beeld van wat jullie beleven!
    Geweldige fotoserie zo reizen we met jullie een beetje mee!
    Ik zie dat ik concurrentie heb gekregen, Esther de kapster!
    Esther heb je die darmen ook gegeten??Geniet ze!xxxx

• 28 April 2014 - 15:13

Mariet En Theo:

Wowsers! Veel foto's! En vegetariërs die serieuze moppen maken. Midden op straat! Grapje... Het begint nu wel een echte grote reis te worden met echte avonturen zo te lezen. Door de foto's kunnen we gelukkig ook wat mee genieten. Fijn dat jullie zo goed je weg weten te vinden! En ook met elkaar! Mooi zo. Hou jullie goed, oftewel houdoe!

• 29 April 2014 - 12:12

Pieter:

Mooie verhalen, veel plezier nog wah!

Tags: Esther