Van Chiang Rai naar Chiang Khong aan de Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu Van Chiang Rai naar Chiang Khong aan de Mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Van Chiang Rai naar Chiang Khong aan de Mekong

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 April 2014 | Thailand, Chiang Khong

De laatste dag in Chiang Rai was het mooist. 2 fietsen gehuurd en vroeg vertrokken, in de ochtend zijn de temperaturen beter. Esther had geinformeerd naar mooie plekken en vond zodoende een strand aan de Kok Rivier. Na een mooie fietstocht kwamen we aan bij een prachtig strand midden in de bergen. Honderden hutjes waar je aan het water kon zitten onder het genot van een drankje. We werden door iedereen begroet als 2 aapjes in het circus. Plekje uitgekozen en een colaatje gedronken met het zicht op de jungle en bergen. Aan de overkant bevonden zich grotten met daarin boedha's; dat wilde we zien. Na een behoorlijke tocht (door landschap met koeieherders) kwamen we aan bij de eerste grot. De grot leek helemaal verlaten, toch naar binnen gegaan, stonk flink naar ratten/vleermuizen/noodles van 30 jaar oud. Eenmaal verder in de grot stond daar ineens een enorme witte boedha, fotootje genomen, zien we terug op de camera dat er allemaal ratteoogjes naar ons zaten te kijken. Buiten nog een mooie dode vleermuis gevonden, toch goed dat we naar deze plek zijn gegaan. Die avond weer gegeten op de night bazaar, genieten van een eigen pot op het vuur waar je zelf groente etc in moet mikken, leuk concept. Ondertussen waren er bollywoodachtige optredens. Weer een hele ervaring rijker door Chiang Rai.

Volgende dag met de bus naar Chiang Khong. Stadje aan de Mekong en aan de grens met Laos. Chiang Khong wordt vooral gezien als overgangsstad maar schijnt ook mooie plekken in de bergen te hebben met uitzicht op de Mekong. We zaten in een prachtig guesthouse, een eigen balkon met uitzicht over Mekong met Laos aan de overkant. Tweede dag hadden we een scooter gehuurd, heel vet om door de bergen heen te sjezen. Gestopt bij een echte thee plantage en onderweg een slang gezien! Deze plek is voor iedereen een aanrader, onze ervaring is dat het geen overgangsstad is maar een prachtige plek opzich. Morgen de slowboat naar Luang Prabang, dus dan zitten we in Laos. Tabee!

• 06 April 2014 - 13:14

Pa Leon:

klinkt weer goed, en nieuw, zijn benieuwd tzt. naar de fotoos, Jullie vallken van de ene verassing in de andere.
    We weten dat jullie nu op de boort zitten naar Luan Prabang. Over de Mekong. We zijn benieuwd hoe jullie dit avontuur ervaren. Veel liefs leon en Mieke

• 06 April 2014 - 20:38

Johnie:

WERELDS!!!

• 09 April 2014 - 08:34

Theo En Mariet:

Mooie avonturen met soms wat griezelige details, niet Est? Wij zijn benieuwd naar die foto met de rattenoogjes! Goeie reis!

Tags: Esther