Mae Taeng - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu Mae Taeng - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Mae Taeng

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

25 Maart 2014 | Thailand, Mae Taeng

We zijn net terug van een 3-daagse trekking.

Optijd vertrokken vanuit Chiang Mai richting Mae Taeng, een bekend gebied voor trekkings. Samen met een zeer diverse groep (Canadezen, Amerikanen, Aussies, Fransman en Duitsers) vertrokken we naar de jungle.

Het begon met een prachtige olifantenrit. Es en ik hadden samen een olifant, van te voren een zakje bananen gekocht, zodat hij hard bleef lopen, want we hadden natuurlijk geen tijd te verliezen. Nee, lekker af en toe een banaantje gevoerd, daar vroegie dan om met z'n slurf. Aparte ervaring.

Na de olifanten zijn we gaan wandelen, redelijk zware tocht naar de bergtop. Eenmaal bij de top was ik volledig doorweekt en dorst als een olifant, dus wie staat daar? Natuurlijk de ijscoman met zijn scooter! Midden op de bergtop in een zeer afgelegen dorpje. Echte locals wonend in riete huisjes zonder stroom maar met een prachtig uitzicht over de andere bergen en de vallei. In het dorpje gegeten en de nacht doorgebracht met een gitaar en een paar biertjes.

Volgende dag bergafwaarts gewandeld, onderweg kwamen we watervallen tegen waar we verkoeling vonden. We konden het al snel goed vinden met een fransman, de vorige nacht over het leven gefiloseerd (money, liberty, work, je kent het wel). Samen met hem papayeboom gevonden en lekker papayes opgegeten bij de waterval. Na een dag lopen aangekomen bij overnachtingplek 2. Kampvuur gemaakt en thai green curry gegeten, we hadden een fijne gids die alle maaltijden kookte en soms in gebrekkig Engels iets over de jungle vertelde.

Volgende dag bergafwaarts over de rivier met rubber boten (rafting genaamd). Op 3/4 van de rit werden de boten ingeruild voor bamboovlotten en konden we het laatste stukje daarop uitrusten. Daarna lekker aan het water gegeten en terug naar Chiang Mai!

@Jill, de sandalen zijn goed! Ik heb al mooie bruine patronen op mijn voeten.
@Leon, oreren doe ik weer NL, hier word ik waarschijnlijk opgepakt omdat ze denken dat ik de president wil worden.

Tabeee

• 25 Maart 2014 - 13:44

Pa Leon:

Heerlijk vrij leven, wat klinkt het allemaal goed, bon voyage, groet Pa

• 25 Maart 2014 - 14:13

Paulien:

Heeerlijk!!! Genieten! Miss you! XXX

• 25 Maart 2014 - 14:59

Olga:

Heerlijk om te lezen tijdens mijn 'drukke' werkdag. Even wegdromen naar Thailand, bedankt! ;)

• 25 Maart 2014 - 15:48

Jill:

Fijn om te horen dat de sandalen hun werk doen.
    Verder ben ik benieuwd naar kiekjes van jullie spannende tocht met slurf!
    En godnondejus, wat een heerlijk leventje hebben jullie daar, mensen! Ik zou mooi niet meer terug komen!

• 25 Maart 2014 - 15:49

Joep:

Heb je ook al aids gezien?

• 26 Maart 2014 - 17:13

Betsie:

Hola Esther en Tim, wij genieten van jullie verhalen! Wij wensen jullie een avontuurlijke reis toe. Geniet ervan! Cor y Betsie

• 27 Maart 2014 - 11:43

Inga:

Klinkt allemaal super leuk en gaaf!

Tags: Esther