Laatste 2 weken Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Tim Salet - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken Thailand

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Juni 2014 | Thailand, Pattaya

We zijn weer terug in Thailand. In Siem Reap ticket gehaald naar Chanthaburi. De meeste toeristen gaan hier niet naar toe, meestal gaan ze direct naar Ko Chang of Bangkok.
Wij met de bus naar de grens van Thailand, grens overgestoken en daar gaan zoeken naar onze nieuwe bus. Elke keer als we ons ticket lieten zien moesten we zoeken naar Mr. Chiem. Uiteindelijk werden we in een kantoortje geplaatst, veel te heet en het duurde veel te lang. Ik met mijn bezwete lichaam op de goedbedoelde mensen afgestapt en gevraagd waar Mr. Chiem bleef. Terug gelopen naar de grens en daar stond onze Thaise buschauf. Hij vertelde mij dat Mr. Chiem een scam is, dus het is Mr. Scam, als ze hier dit ticket zien dan verwijzen ze naar Mr. Chiem, een soort codewoord voor scam dus. Binnen 1 a 2 uur heel wat info gekregen en een nieuw ticket gehaald voor een minibus naar Chanthaburi.

We kwamen daar rond 18:00 aan, snel een hostel geregeld en om de dag goed te maken sushi gegeten.
Volgende dag veel gelopen, er was toevallig een fruitfestival. 's Avonds langs alle kraampjes gegaan en lekker gegeten, tevens een nieuw Nederlands voetbal tenue gehaald, mooi nagemaakt voor 4 ekkies.
Volgende dag vertrokken naar Trat (goedkoopste plek in Thailand). Voor 3 euro een kamer geregeld, beetje rondgefietst en daarna vooral rustig aan gedaan (biertjes drinken aan kaartspelletjes doen). Volgende ochtend naar Ko Chang met de boot. Ko Chang staat voor het eiland van de olifanten, eenmaal daar aangekomen zagen we ze ook meteen op straat lopen. Het was een prachtig eiland, een echte jungle. 2 dagen in een matig dorpje verbleven en daarna met de scooter rond gereden en een prachtig vissersdorpje gevonden, Bang Bao.
Ons guesthouse lag aan de pier en stond op pilaren in het water. Een koppel witte buik zee arenden zat vlak bij ons met een nest, we zagen ze iedere keer vis uit de zee halen. Ook nog apen gezien en fruit van de bomen gegeten, een werkelijk paradijs. Helaas waren de laatste dagen regenachtig, dit heeft ons doen besluiten om weer landinwaarts te gaan.
Weer even terug naar Trat en daarna Rayong (enorme shopping mall en verder niets). De dagen gaan nu veelste snel, de trip zit er alweer bijna op! Dit is dan waarschijnlijk een van de laatste verslagen. Tabee en tot in Nederland!

• 11 Juni 2014 - 15:14

Mathilde Wsalet:

Hallo Tim en Esther,

Het laatste verslag met belangstelling gelezen .
    Over een weekje zijn jullie weer thuis!!
    Zal wel even wennen zijn!, Maar ook fijn om iedereen weer te zien.
    Ik kijk er in ieder geval naar uit.
    Nogfijne dagen en een behouden thuiskomst!!
    Liefs OMI

• 12 Juni 2014 - 11:36

Mariet En Theo:

Ha Esther en Tim,

Wat weer spannende verhalen! Het lijkt of jullie nog niet alles hebben gezien. Logisch, op het laatst bemerk je wat je ook nog had willen doen.Geweldig, die sprookjesachtige omgeving. Dan is zo´n regenperiode lastig, maar ook weer een ervaring.
    Wij wensen jullie nog een mooie afsluiting van deze bijzondere reis en behouden thuiskomst. Wij kijken uit jullie weer te zien in Düsseldorf.

Lieve groet
    Theo en Mariet

• 12 Juni 2014 - 17:52

Cor En Betsie:

Geniet nog van de laatste dagen en wij wensen jullie een goede reis terug!